آموزش میل چیمپ ، از ساخت اکانت تا گزارش گیری کمپین

آموزش میل چیمپ

میل چیمپ یک پلتفرم بازاریابی ایمیلی است که شما را قادر می سازد یک کمپین ایمیل مارکتینگ را طراحی و اجرا نمایید و گزارش نتایج آن را مشاهده نمایید. رویکرد میل چیمپ تمرکز بر فعالیت های مدیریتی، طراحی کمپین های زیبا و تحلیل قدرتمند داده ها می باشد. هدف از ارائه این مقاله آموزش استفاده از میل چیمپ به زبانی ساده است. آماده شروع هستید؟

در این مقاله، می آموزید که چگونه میل چیمپ راه اندازی کنید و از آن برای تولید کمپین های ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید. در این میان، منابعی را نیز برای مدیریت بهتر کمپین به شما معرفی خواهیم نمود. با ای شاپ همیار همراه شوید…

چیزهایی که باید در مورد میل چیمپ بدانید

پیش از شروع کار، چند نکته کلیدی وجود دارد:

میل چیمپ یک اپلیکیشن مبتنی بر وب بوده که با بسیاری از مرورگرها هم خوانی دارد. این یعنی لازم نیست هیچ نرم افزاری دانلود و نصب کنید. برای اینکه اطمینان یابید میل چیمپ به درستی کار می کند، باید قابلیت هایی نظیر کوکی، پاپ آپ و جاوا اسکریپت را فعال کنید.

– باید در نظر داشته باشید زمانی که حساب میل چیمپ را راه اندازی می کنید، یعنی اینکه با تمام قوانین استفاده موافق هستید. در حال حاضر اکانت پرمیوم میل چیمپ 299 دلار در ماه است (یعنی 3.588.000تومان در ماه) و برای سازمان ها و شرکت های بزرگ کاربرد دارد. نسخه رایگان آن با قابلیت ذخیره 2000 مخاطب و ارسال 10000 ایمیل در ماه است که البته نام میل چیمپ در فوتر ایمیل های شما قرار داده می شود. این پلن برای کسب و کارهای کوچک و استارتاپ های نوپا مفید و کاربردی است. از طرفی امکان تحریم کاربران ایرانی میل چیمپ نیز وجود دارد.

پیشنهاد ما: آموزش رایگان ایمیل مارکتینگ به همراه معرفی سرویس های ایمیل مارکتینگ ایرانی

نقشه راه

در این قسمت مراحلی که این مقاله پوشش می دهد را بازگو می کنیم:

  • راه اندازی حساب کاربری
  • تنظیم مخاطب
  • شخصی سازی فرم ثبت نام
  • ایجاد کمپین
  • مشاهده گزارش کمپین
  • مرور گام بعدی

راه اندازی حساب کاربری میل چیمپ

زمانی که حساب کاربری میل چیمپ را راه اندازی می کنید، باید نام و آدرس ایمیل خود را وارد کنید. بعد از آن یک ایمیل فعالسازی دریافت می کنید. زمانی که این ایمیل را دریافت کردید، لینک مربوطه را کلیک کنید.

زمان های بعدی که از وب سایت دیدن کردید، بقیه مراحل را به شما نشان می دهیم. در اینجا، جزئیات پروفایل خود از جمله آدرس وب سایت و محل سکونت، حساب های رسانه های اجتماعی و شماره تماس از شما درخواست می شود. اگر به صورت آنلاین به فروش محصولات مشغول هستید، گزینه تماس با فروشگاه جهت ذخیره در میل چیمپ برای شما فعال خواهد شد.

مخاطب خود را تنظیم کنید.

پایه و اساس بازاریابی خوب، ثبت واضح و به روز تماس ها و یا به عبارتی مخاطبان است. در زمان ثبت حساب کاربری میل چیمپ، ما از جزئیات تنظیمات شما برای تولید خودکار مخاطب استفاده می کنیم. می توانید اطلاعات پیش فرض مخاطبان خود را ویرایش کرده و یا بلافاصله شماره تماس ها را اضافه کنید.

میل چیمپ به این صورت طراحی شده است که تنها یک نوع مخاطب داشته باشید. ما تعدادی ابزار مدیریت مخاطب سودمند در اختیار داریم که می توانید از طریق آنها، تماس ها را سازماندهی و یا تفکیک کنید. اگر می خواهید مخاطب دیگری تولید کنید، به یاد داشته باشید که اطلاعات بین مخاطبان به اشتراک گذاشته نمی شود، و تماس هایی که برای بیشتر از یک مخاطب وجود دارد هر کدام،  به طور مجزا در نظر گرفته می شود.

فرم ثبت نام را شخصی سازی کنید

اگر تا حالا، هیچ تماس یا مخاطبی نداشته اید، نگران نباشید. ما به طور خودکار برای مخاطبتان فرم ثبت نام تولید می کنیم، که می توانید آن را در وب سایت و یا صفحه فیس بوک پست کنید، به طوری که بتوانید بلافاصله به جمع اوری اطلاعات تماس بپردازید. علاوه بر این، گزینه های زیادی پیش روی شما قرار می دهیم که می توانید در طراحی فرم میل چیمپ از آن استفاده کنید تا مناسب برند شما باشد.

برای دسترسی به شخصی سازی فرم ثبت نام در میل چیمپ، گام های زیر را طی کنید:

  1. به تب audience  بروید.
  2. اگر بیش از یک مخاطب دارید، بر روی گزینه کشویی current Audience  کلیک کنید و یکی را انتخاب کنید.
  3. بر روی تب manage audience کلیک کرده و گزینه signup forms را انتخاب کنید.
  4. گزینه Form Builder را انتخاب کنید.
  5. منوی کشویی Forms and response emails را انتخاب کرده و نمونه فرمی که دوست دارید ویرایش کنید را انتخاب کنید.

فرم ثبت نام میل چیمپ

  • گزینه Design it را انتخاب کنید.

مراحل فرم ثبت نام میل چیمپ

  • از تب های page, Body, Forms و MonkeyRewards برای شخصی سازی استفاده کنید. از فیلدها و منوهای کشویی برای اعمال هر نوع تغییر در سبک، رنگ و فیلدهای خود استفاده کنید. تغییرات به طور خودکار ذخیره می شوند.
  • پس از اتمام کار، گزینه های save & Close را کلیک کنید.

یک کمپین تولید ایجاد کنید.

در گام بعدی، کمپین خود را تولید کنید. یک کمپین پیامی است که شما از طریق ایمیل، تبلیغات و یا دیگر کانال ها به اشتراک می گذارید. در میل چیمپ، اکثر کاربران با کمپین ایمیل منظم شروع می کنند.

برای ایجاد کمپین منظم، گام های زیر را طی کنید:

  1. Campaign Builder خود را راه اندازی کنید.
  2. نام کمپین خود را وارد کنید و دکمه begin را فشار دهید.
  3. در گام recipients، مخاطب خود را از منوی کشویی انتخاب و دکمه next را فشار دهید.
  4. در مرحله setup، می توانید داده های مربوط به email subject (موضوع ایمیل)، preview Text (متن پیش نمایش)، From name (از نام)  و From email address (از آدرس ایمیل) را وارد کنید. در صورت تمایل، گزینه های موجود نظیر ابزارهای ردیابی، رسانه اجتماعی و تنظیمات پیشرفته سازماندهی را انتخاب کنید.
  5. در پایان کار، گزینه Next را فشار دهید.
  6. در مرحله Template، یکی از تمپلت ها را انتخاب کنید.
  7. در مرحله Design، محتوای کمپین خود را وارد و شخصی سازی کنید.
  8. زمانی که کمپین خود را طراحی کردید، بر گزینه Next، کلیک کنید تا به صفحه Confirm هدایت شوید.

در صفحه Confirm، ما به شما اطمینان می دهیم که تمامی مراحل را تکمیل کرده اید و در این زمینه هشدارهای لازم به شما داده خواهد شد. کمپین میل چیمپ خود را برای زمان و تاریخ دیگری برنامه ریزی کنید و یا آن را بلافاصله ارسال کنید.

طراحی کمپین در میل چیمپ، می تواند سرگرم کننده و در عین حال پیچیده باشد، زیرا گزینه های شخصی سازی متعددی وجود دارد. برای اینکار زمان به خرج دهید تا کنترل همه چیز را به دست بگیرید و همیشه قبل از شروع طراحی، کمپین خود را برنامه ریزی کنید. قبل از اینکه بدانید، به یک متخصص ایمیل، صفحه فرود و طراح کمپین تبدیل شده اید.

گزارش های مربوط به کمپین میل چیمپ خود را ملاحظه کنید.

ممکن است کلید ارسال را فشار داده باشید، اما کار هنوز تمام نشده است. کلید اصلی موفقیت بازاریابی، ردیابی میزان مشارکت مخاطب است، زیرا درمی یابید مخاطبان تماس های شما به چه چیزی بیشتر نیاز دارند و به چه چیزی کمتر.

وقتی کمپین ایمیل میل چیمپ خود را راه اندازی کردید، دفعه بعد که در میل چیمپ وارد می شوید، می توانید ببینید کدام تماس ها باز شده اند، کلیک خورده اند و یا از کمپین شما انصراف داده اند. بر گزینه Reports کلیک کنید تا به اطلاعات جزئی بیشتری دسترسی یابید و گزارش ها را دانلود، پرینت و یا به اشتراک بگذارید.

داده های مربوط به ردیابی کلیک و باز میل چیمپ، به شما می گوید که چه تعداد افراد به کمپین میل چیمپ شما نگاه کرده اند، کدام لینک ها کلیک شده است و به اطلاعات دیگری مانند موقعیت جغرافی آنان دست یابید. برای گزارش عمیق تر می توانید میل چیمپ را با حساب گوگل انالیتیک ادغام کنید.

میل چیمپ

گام بعدی

زمانی که با اصول اولیه آشنا شدید، به ویژگی های زیر نگاه اندازید تا بدانید چطور بازاریابی شما یک گام به جلو بر می دارد.

  • خودکار سازی

کمپین های خودکار یا پاسخ دهنده خودکار، توسط یک واقعه، تاریخ و یا فعالیت ثبت نام کننده تحریک می شوند تا یک ایمیل خودکار و یا پیام دیگری را ارسال کنند. ابزار خودکار سازی میل چیمپ به بازاریابان کمک می کند ارتباط مداوم خود را برای مشارکت بیشتر مخاطبان حفظ کنند.

  • تبلیغات

می توانید بدون هیچ نوع هزینه اضافی، از ما تبلیغات خریداری کنید. از مخاطبان بیشمار گوگل و فیس بوک برای رسیدن به بهترین مشتری، افراد مشابه و علاقه مندان به محصولات خود که در ایمیل شما ثبت نام نکرده اند استفاده کنید. می توانید با کمپین تبلیغاتی اینستاگرام و فیس بوک شروع کنید و تبلیغات بی نظیر گوگل را به وجود آورید.

  • صفحات فرود

صفحات فرود زیبا بیافرینید تا بتوانید مخاطبان خود را افزایش داده و محصولات خود را ترویج دهید. علاوه بر آن این صفحات را به اشتراک گذاشته و ترافیک وب سایت را افزایش دهید. صفحات فرود، برای رسیدن به اهداف کوتاه خاص و کوتاه مدت بازاریابی بسیار کاربردی و مفید هستند.

  • پست کارد

کمپین پست کارد باعث می شود تا از دیگران پیشی بگیرید و به عنوان یک چیز ملموس در ذهن ها باقی بمانید. پست کاردها پیامی که از طریق ایمیل، تبلیغات و روش های دیگر می فرستید را تقویت می کند و می توانند به عنوان بخش کوچکی از استراتژی بازاریابی چند کاناله شما محسوب شوند.

  • اپلیکیشن های موبایل

میل چیمپ آی سوز و اندروید یک اپلیکیشن رایگان است که کمک می کند حساب خود را مدیریت کرده، فعالیت کمپین و ثبت نام ها را ردیابی کرده، گزارش های کمپین را مشاهده کنید و به طور مستقیم از موبایل، ثبت نام کننده جدید اضافه کنید.

Mailchimp Subscribe یک اپلیکیشن موبایل است که فرم های ساده بر روی تبلت ایجاد می کند، به طوری که مردم بتوانند در هر کجا به مخاطبان شما بپیوندند. این اپلیکیشن برای کسانی که به دنبال جمع آوری ثبت نام در رویدادها و فروشگاه ها هستند بسیار عالی است.

  • ابزارهای توسعه

API 3.0  مخفف رابط برنامه ریزی اپلیکیشن است. می توانید به آن به عنوان روشی برای گفتگوی اپلیکیشن های مختلف نگاه کنید. کاربران پیشرفته که با کدنویسی مشتری آشنایی دارند، می توانند از آن برای انتقال داده ها از یک اپلیکیشن به میل چیمپ استفاده کنند.

ده سال سابقه کار در حوزه آی تی، دیجیتال مارکتر و عاشق هر نوع بهینه سازی

مشاور راهبردی و اجرایی دیجیتال مارکتینگ - بنیانگذار ای شاپ همیار

    نظر خود را بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*