مدل های بازاریابی دیجیتال

در این کتاب قصد داریم مدل ها و چارچوب های برتر و کاربردی دیجیتال مارکتینگ دنیا را معرفی کنیم. شاید شما نام مدل های SOSTAC و یا RACE را شنیده باشید ولی آنها فقط چند مورد از انواع چارچوب های رایج در دنیا محسوب می شوند. متاسفانه در ایران تعداد محدودی از ارائه دهندگان خدمات دیجیتال مارکتینگ از روش های علمی و معتبر استفاده می کنند و اکثر آنها عموما بر مبنای سلیقه و بدون داشتن چارچوب خاصی شروع به راه اندازی کمپین بازاریابی دیجیتال می کنند. در واقع این کتاب مرجع کاملی از معرفی بهترین مدل ها چارچوب های دیجیتال مارکتینگ است که برای اولین بار به زبان پارسی ارائه شده است به این امید که گام موثری در این حوزه باشد.

مدل های بازاریابی دیجیتال
  • سطح مخاطب کتاب: متوسط و حرفه ای
  • تالیف و ترجمه : مهندس الهام حسینی
  • مخاطب کتاب: مدیران بخش بازاریابی دیجیتال؛ مدیران عامل؛ علاقمندان به حوزه دیجیتال مارکتینگ
  • مدت زمان مطالعه کتاب : 180 دقیقه
  • قیمت کتاب : رایگان

طیف وسیعی از مدل های بازرسی؛ مدل های بازاریابی و مدل های استراتژی وجود دارد که در این کتاب به بررسی موارد زیر پرداخته شده است.

مدل های بازرسی (audit models)

  • 10 Cs بازاریابی
  •  مدل 4Cs لاوتربورن
  • مدل 5Is فورستر

مدل های بازاریابی (marketing models)

  • 6 Cs  از انگیزه ی مشتری
  • مدل 5 مرحله ای پردازش اطلاعات هوفاکر
  • مدل پذیرش تکنولوژی
  • برنامه ریزی RACE

مدل های استراتژی  (Strategy models)

  • سفر تصمیم مشتری مک کینزی
  • 4Cs برای ارتباطات بازاریابی
  • مدل لانه زنبور

چارچوب بازاریابی دیجیتال  (از طراحی تا اجرا)

  • SOSTAC

این کتاب یک راهنما برای انواع چارچوب های بازاریابی دیجیتال است که برای تحلیل و بررسی, برنامه ریزی و استراتژی بکار می روند. این اسامی عموما از سرواژه ی عنصرهای کلیدی موجود در مدل به زبان لاتین گرفته شده است؛ مانند 10C که به 10 عنصر موجود در مدل که با حرف ‘C’ شروع می شوند، اشاره دارد. به همین جهت سعی شده است در زمان بازگردانی این واژگان به پارسی، کلمات انگلیسی آنها نیز جهت کمک به یادآوری مدل درج گردد.

از همه دوستانی که در مطالعه این اثر با ابهاماتی مواجه می­گردند، مصرانه خواستار انعکاس نظرات جهت انجام اصلاحات در چاپ­های بعد می ­باشم. این کتاب اولین کتاب معرفی مدل های بازاریابی دیجیتال به زبان پارسی است و جای بحث و بررسی بسیار دارد. در قسمت نظرات منتظر شنیدن سوالات و انتقادات شما هستیم…

نظرات (6)

  • محمد چگینی 16 مهر, 1398 از 11:38 ق.ظ پاسخ

    سلام.
    ممنون بابت کتاب ارزشمندی که رایگان روی سایت قرار دادید. نمونه این کتاب اصلا روی نت نیست.
    فقط یک سوال:چارچوب مدل پذیرش فناوری که داخل کتاب توضیح دادید، قبل از انتشار یک اپ موبایل هم میتواند به کار برده بشه یا فقط برای پذیرش تکنولوژی در محل کار هست؟

    • الهام حسینی 17 مهر, 1398 از 6:19 ق.ظ پاسخ

      سلام جناب چگینی عزیز
      خواهش میکنم. امیدوارم براتون مفید باشد.
      بله مدل TAM می تواند برای تست پذیرش یک اپلیکیشن قبل از انتشار هم استفاده بشود. قبل از تولید و انتشار گسترده اپلیکیشن شاخص PU و PEOU را روی گروهی از مصرف کنندگان بررسی کنید.
      موفق باشید

  • رضا 16 مهر, 1398 از 11:40 ق.ظ پاسخ

    آقا دمت گرم کتاب خوبیه.
    من واسه پایان نامه ام دنبال یک رفرنس فارسی بودم.

    • الهام حسینی 17 مهر, 1398 از 6:14 ق.ظ پاسخ

      سلام رضا عزیز
      از این که کتاب برای شما مفید بوده و راضی بودید، خرسندیم. در صورت تمایل می توانید در کتابخانه آنلاین هم عضو بشوید تا کتاب های تخصصی و رایگان دیگر هم برای شما ارسال بشود.
      موفق باشید

  • مجتبی کامکار 16 مهر, 1398 از 11:42 ق.ظ پاسخ

    کتاب خوبیه هااا ولی جای مثال های کسب و کارهای خارجی کاش مثال کسب و کارهای ایرونی زده بودید.
    جای خاالی بیزنس های ایرونی خالیه
    کتاب خوبیه در کل
    مرسی

    • الهام حسینی 17 مهر, 1398 از 6:24 ق.ظ پاسخ

      سلام جناب کامکار عزیز
      ممنون از این که کتاب را دانلود و مطالعه کردید و نظر ارزشمندتون را با ما در میان گذاشتید.
      در نسخه دوم این کتاب که در حال تالیف است فقط کسب و کارهای ایرانی و بویژه فروشگاه های اینترنتی از نظر بازاریابی تحلیل شده اند.

      موفق باشید

نظر خود را بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*