7 راهکار ساده برای بهبود نرخ باز شدن ایمیل

راهکار بهبود نرخ باز شدن ایمیل

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چند درصد از کاربرانتان ایمیل های دریافت شده را باز می کنند.  

طبق آمار Campaign Monitor، بسته به نوع مخاطب 20% الی 40% از ایمیل ها به طور معمول باز می شوند. محتوای مذهبی و ورزشی دارای بالاترین نرخ باز شدن ایمیل هستند، در حالی که نرخ باز شدن ایمیل برای تجارت الکترونیک و بازاریابی چیزی در حدود 20% است.

اگر نرخ باز شدن ایمیل شما کمتر از 20% است، باید به فکر بیفتید که چطور می توانید چشم های بیشتری را به سمت محتوای خود جلب کنید و کاربرانتان را به باز کردن ایمیل ترغیب کنید. در ادامه 7 روش ساده و در عین حال کاربردی برای افزایش نرخ باز شدن ایمیل به شما معرفی می کنیم.

1.عنوان ایمیل را مانند یک تیتر در نظر بگیرید.

نوشتن عنوان ایمیل همان قوانین و اصول نوشتن سرتیترها را دنبال می کند.

عنوان ایمیل مانند عنوان بلاگ، مسئولیت بالایی در قبال افزایش نرخ باز شدن ایمیل دارد. عنوان ایمیل دارای چند ویژگی است:

فریبنده نیست

عنوان ایمیل به خوانندگان، محتوای ایمیل را نشان می دهد. در این بین هرگز نباید از عنوان های گمراه کننده برای افزایش نرخ باز شدن ایمیل استفاده کنید. داستان چوپان دروغگو را به یاد بیاورید. این ترفند تنها یک بار جواب می دهد. شاید با این کار آنها کلا عضویت خود را در خبرنامه لغو کنند.

فقط یک عنوان نیست

ناگفته نماند بسنده کردن تنها به عنوانِ محتوا، ایده ضعیفی است. هم عنوان و هم جمله در کنار هم می توانند معجزه بیافرینند. عنوان زمانی جواب می دهد که از عنوان های کوتاه و باکیفیت استفاده کنید (مثلا ” 3 نکته اساسی برای بلاگ”). جمله زمانی جواب می دهد که دارای عنوان جنجالی تر و بلندتری باشد (مثلا “آیا تا کنون 3 اشتباه بزرگ بلاگ نویسی را مرتکب شده اید؟”). با این روش می توانید به راحتی نرخ باز شدن ایمیل خود را افزایش دهید.

از اعداد استفاده می کند

تحقیقات نشان داده است که استفاده از اعداد می تواند مشارکت خواننده را افزایش دهد. این موضوع در مورد عنوان محتوا نیز صادق است. جسارت به خرج دهید و از اعداد در عنوان استفاده کنید. با اینکار شانس افزایش نرخ باز شدن ایمیل را بالا می برید.

از برخی کلمات استفاده نمی کند

 کلماتی وجود دارند که باید از به کار بردن آنها اجتناب کنید، حتی اگر به شیوه ای اسپم وار از آنها استفاده نمی کنید. فیلترهای اسپم همیشه از جعبه ایمیل محافظت می کنند. شما که نمی خواهید در دام آنها گرفتار شوید؟ کلماتی هستند که فیلترهای اسپم آنها را بلاک می کنند و حتی اگر آنها این کار را نکنند؛ خوانندگان خودشان دست به این کار می زنند. میلچیمپ برای اینکار سه کلمه کمک (help)، تخفیف (percent off) و یادآوری (reminder) را به عنوان کلمات مزاحم شناسایی کرده است. متاسفانه اسپمرها حساسیت خوانندگان به برخی کلمات را چندین برابر کرده اند. اطمینان یابید ایمیل شما چیزی شبیه اسپم نباشد.  اگر قصد دارید نرخ باز شدن ایمیل خود را افزایش دهید مانند اسپمرها رفتار نکنید.

دارای طول مناسب است

یکی از ترفندهای افزایش نرخ باز شدن ایمیل این است که عنوان ایمیل را 50 کاراکتر در نظر بگیرید. این بدین معنی نیست که 40 کاراکتر و یا 65 کاراکتر جواب نمی دهد. نکته اینجاست که برخی برنامه های ایمیل، ممکن است کاراکترها را حذف کنند و در این بین اگر کلمات مهم خود را در انتهای عنوان قرار دهید ممکن است دیده نشوند. به همین خاطر کلمات مهم را در ابتدای عناوین بلند قرار دهید.

داستان گونه است

یکی دیگر از روش های افزایش نرخ باز شدن ایمیل این است که در صورت امکان عنوان ایمیل خود را به حالت داستان درآورید. به عبارت دیگر، کنجکاوی مخاطبان را برانگیزید و احساسات آنان نظیر ترس، خنده، کنجکاوی، خشم، شادی و منطق را درگیر کنید. از هر چیزی که فکر می کنید باعث ترغیب مخاطب ایمیل به باز کردن آن می شود استفاده کنید. عنوان “آخرین اخبار ” نسبت به عنوان ” آیا اخبار برتر این هفته را از دست داده اید؟” جذابیت کمتری دارد. برخی اوقات، بیان یک موضوع خبری واجب است، اما سعی کنید احساسات را در آن دخیل کنید.

2. از آزمون A/B برای عنوان ایمیل استفاده کنید.

ما به طور منظم عنوان هفته نامه خود را آزمایش می کنیم. با انجام اینکار متوجه می شویم کدام عنوان ها نرخ باز شدن ایمیل بالاتری به ارمغان می آورند. اینکار را برای تعدادی کاربر به طور تصادفی انجام می دهیم و بعد آن را به کل فهرست خود ارسال می کنیم.

در مثال زیر، از آزمون A/B استفاده شده است. گروه نمونه به ما کمک کرد از بین دو عنوان، عنوان موفق را شناسایی کنیم و به این ترتیب نرخ باز شدن ایمیل خود را تا 70% افزایش دادیم.

آزمون A/B برای تست نرخ باز شدن ایمیل

نسخه A دارای عنوان ” آیا شما یک هکر محتوا هستید؟” بود که باعث میشد مخاطب از خود سوالی بپرسد که قادر به پاسخ دادن آن نبود. از آنجا که این موضوع جدید بود، آنها بر آن کلیک می کردند تا در مورد آن بدانند. این عنوان مثل آزمون هایی می ماند که در مجله و یا به صورت آنلاین قرار می دهیم. ما کنجکاویم که بدانیم چه کسی و چه چیزی هستیم.

نسخه B دارای عنوان ” چطور می توان از راه بلاگ نویسی زندگی کرد؟” بود. این عنوان برای مخاطب خاصی که به واقع به دنبال بلاگ نویسی بود، مفید بود.

 تصور من بر این بود که نسخه دوم برای ارسال ایمیل مناسب تر است. علاوه بر آن، واقعا افرادی بودند که نگران گذراندن زندگی از طریق بلاگ نویسی بودند. در این میان فهرست ما نیز پر بود از کسانی که می خواستند شروع به نوشتن بلاگ کنند.

اما من اشتباه می کردم.

لیست ما خیلی گسترده تر بود و بسیاری از آنها را متخصصین بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی تشکیل می داد. آنها علاقه کمتری به بلاگ نویسی داشتند و تمایلی به خواندن محتوای هکر نداشتند. به همین خاطر ایمیل B برنده آزمون شد و ما آن را به طور موفقیت آمیزی به کل فهرست خود ارسال کردیم و نرخ باز شدن ایمیل خود را افزایش دادیم..

3. اولین جمله محتوا را در نیز نظر بگیرید

برخی برنامه های ایمیل، چند کلمه اول را در جمله اول محتوای ایمیل در جعبه پیام نشان می دهند و ما اکثرا این موضوع را فراموش می کنیم. جیمیل من، اولین جمله را نشان نمی دهد و من فراموش می کنم که برنامه های دیگر مانند اسپرو و اوت لوک این گونه نیستند.

اما چه اهمیتی دارد؟مخاطبان برای باز کردن ایمیل، هم به عنوان و هم به اولین خط ایمیل نگاه می کنند و بعد تصمیم می گیرند که آیا ایمیل ارزش باز کردن را دارد یا خیر. این خود یکی از روش های افزایش نرخ باز شدن ایمیل است.

شاید بسیاری از ایمیل ها را دیده باشید که محتوای آن با عبارت “اگر محتوای پیام دیده نمی شود؛ اینجا را کلیک کنید“؛ آغاز می شوند. اولین کلمات ایمیل باید قادر به تبدیل (Convert) و فروش باشند. اگر محتوای عالی و جذاب داشته باشید ولی جملات اول ایمیل شما جذاب نباشد، قطعا نمی توانید بازده خوبی داشته باشید.

نوشتن عنوان مناسب و جذاب اگر چه در افزایش نرخ  باز کردن ایمیل تاثیر بسزایی دارد؛ ولی ممکن است منجر به بهبود نرخ تبدیل نشود.

برای نوشتن اولین خط ایمیل خود، مثل سرتیتر اصلی فکر کنید. اولین کلمات را ارزشمند نشان دهید. قالب ایمیل خود را هر چند یکبار تغییر دهید تا حس کنجکاوی را در خوانندگان خبرنامه خود زنده نگه دارید. آیا تا کنون به این روش به عنوان راهی برای افزایش نرخ باز شدن ایمیل خود فکر کرده بودید؟

4. ایمیل را از طرف شخص بفرستید

قسمت from  ( از طرف) ایمیل، باید روشی برای شخصی سازی ایمیل باشد. وقتی ایمیل هفتگی خود را ارسال می کنیم آن را از طرف شخص می فرستیم نه شرکت. چرا ؟

ایمیل ها از طرف مردم و برای مردم و توسط مردم نوشته می شود. ایمیل های موفق از طرف برندهای مبهم، اپلیکیشن ها و یا وقایع نیستند. مردم با مردم تماس برقرار می کنند نه با اشیای بی جان. البته در صورتی که برند شناخته شده و محبوبی هستید، داستان کاملا برعکس می شود و افراد با دیدن ایمیل از طرف شما بیشتر به باز کردن ایمیل ترغیب می شوند.

با این حال ، برخی برندهای ناشناخته از نام برند برای ارسال ایمیل خود استفاده می کنند و برای این کار دلایل قانونی ارائه می دهند. آنها تیم های بزرگی دارند که انواع ایمیل ها را می فرستند. این ایمیل ها تنها از طرف یک شخص نیست.

در صورتی که ایمیل از طرف بخش فروش یا پشتیبانی ارسال می شود؛ لزوما از عنوان برند برای بخش فرستنده استفاده کنید. برای ارسال ایمیل های خبرنامه و با موضوعات آزاد بهتر است از نام شخص استفاده کنید.

بخشfrom  را هر گونه که پر کنید، اطمینان یابید که همیشه یکسان باشد. این امر به مخاطب این اطمینان را می دهد که ارسال کننده ایمیل یکی است.

5. از احراز هویت ایمیل استفاده کنید

ایمیل ها به راحتی جعل می شود. خیلی راحت شخصی می تواند ادعا کند جای شماست. همینجاست که اسپم شدن رخ می دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، جیمیل و یاهو دارای سیستمی هستند که هویت افراد را تایید می کند و روش هایی دارند که از آن طریق کاربران خود را از ایمیل های اسپم دور می کنند.

با استفاده از احراز هویت (authentication) ایمیل، می توانید شانس قرار گرفتن در جعبه پیام خواننده را افزایش دهید. احراز هویت روشی است که نشان می دهید شما چه کسی هستید و اینکه آیا ارسال کننده قانونی هستید یا خیر. ایمیل هایی که از این قابلیت محروم هستند ممکن است در جعبه پیام قرار نگرفته و در عوض گرفتار فیلتر اسپم شوند.  

برای استفاده از این سرویس با ارائه دهنده ی سرویس ایمیل خود مکاتبه کنید.

6. فهرست ایمیل خود را بروزرسانی کنید.

ما در مورد بهبود نرخ باز شدن ایمیل صحبت می کنیم و آن را بر اساس تعداد ایمیل باز شده از تعداد ایمیل ارسالی محاسبه می کنیم. فهرست ایمیل دارای وزن مرده است بدین معنا که آدرس ایمیل هایی دارید که دیگر معتبر نیستند، اشتباه ثبت شده اند، ربات ها آنها را ثبت کرده اند و یا ساختگی هستند مثل test@test.com.

بسیاری از سرویس دهنده های ایمیل، به شما کمک می کنند تا بتوانید فهرست خود را بروز کنید، به ویژه اگر ایمیل هایی مبنی بر اسپم شدن از سمت کاربران دریافت کنید و کاربران اعلام کنند که نمی توانند اشتراک خود را از خبرنامه لغو کنند.

بروزرسانی فهرست ایمیل، به این معنی است که به دنبال لیستی فعال و دریافت کنندگان واقعی ایمیل هستید. با این روش نرخ باز شدن ایمیل شما به طور خودکار افزایش یافته و وزن مرده ایمیل از بین می رود.

7. زمان ارسال ایمیل را تغییر دهید

سوال جادویی این است؟ بهترین روز و زمان برای ارسال ایمیل کدام است؟

بررسی میل چیمپ در مورد نرخ باز شدن ایمیل در ساعات مختلف

میل چیمپ کار فوق العاده ای در زمینه جمع آوری اطلاعات میلیون ها ایمیل از طریق سیستمی انجام داده است و از گردآوری داده ها به این نتیجه رسیده است که این موضوع از صنعتی به صنعت دیگر و از فهرستی به فهرست دیگر متفاوت است.

مقاله شروع کار با میل چیمپ را از دست ندهید.

به طور کلی، طبق آمار میل چیمپ، ایمیل ها بین ساعت 2 الی 5 بعدازظهر باز می شوند. نرخ باز شدن ایمیل در روز کاری به خصوص روزهای سه شنبه و پنج شنبه بیشتر است. البته این روز در ایران می تواند متفاوت باشد و با توجه به روز کاری در ایران؛ روز یکشنبه و سه شنبه باشد.

این امر شانس دیگری در اختیارتان قرار می دهد تا ایمیل های خود را تست کرده و بتوانید نرخ باز شدن ایمیل خود را در طول هفته بررسی کنید. می توانید دریابید چه زمانی از هفته و روز نرخ باز شدن ایمیل از هر زمان دیگری بیشتر بوده است.

امروزه به دلیل مشغله زیاد مردم؛ بازاریابی ایمیلی سخت تر از هر زمان دیگری شده است. برای اینکه مردم را به باز کردن ایمیل تشویق کنید باید از تکنیک های بازاریابی استفاده کنید و در عین حال از روش های فریبنده استفاده نکنید. شما با کوهی از ایمیل ها، مشغله های زیاد و ایمیل های شخصی در جعبه پیام مشتریانتان مواجه هستید. تلاش کنید تا ایمیل شما از مابقی پیشی گیرد و در میان انبوهی از پیام ها دیده شود.

در این مقاله در مورد روش های ساده افزایش نرخ باز شدن ایمیل صحبت کردیم. قطعا راه های دیگری نیز برای این امر وجود دارد. تجربیات و سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ده سال سابقه کار در حوزه آی تی، دیجیتال مارکتر و عاشق هر نوع بهینه سازی

مشاور راهبردی و اجرایی دیجیتال مارکتینگ - بنیانگذار ای شاپ همیار

    نظر خود را بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*